7 Ocak 2010 Perşembe

Num Num şimdi de Bağdat Caddesi'nde

Num Num'ın Bağdat Caddesi'nde yeni açılan şubesini Ayşe Şakarcan blogunda yazmış. Detayları Ayşe'den alalım. 

Ayşe ve Can da pek çok kişi gibi  sinema  sonrası Num Num'ı tercih ediyor. Bazen ben de ediyorum. Fakat geçen gün yaşadığım çok ilginç bir tecrübe nedeniyle Num Num'da garsonların nasıl bir eğitimden geçtiğini merak etmeye başladım.

Avatar'a hafta sonu yer bulamayınca GMall'da hafta arası seansa bilet aldım. Öğle yemeği yememiş olduğum ve film de üç saat süreceği için, Num Num'da bir sandviç yiyeyim dedim. Restoranda 3 bilemediniz 4 müşteri var. Hesabı istemek için uzun süre, kız garsonumuzun müşterilerden bir oğlanla sohbetinin bitmesini bekledim. Hesap geldi, nakit ödedim. Hesabın üstü bir türlü gelemedi. Kız garsonumuzla oğlan garsonumuzun kikirdeyerek ceplerini karıştırmalarından bozuk para aradıklarını tahmin ettim. Para üstü geldi, eksik:
- Para üstü eksik geldi.
- 1.25 Lira eksik. Sizin bunu sorun etmeyeceğinizi düşündüm.
- Neye dayanarak?
- ?
- Müessese müşteriye borçlu kalmaz.
- ?
Para üstüyle birlikte faturanın da gelmediğini söyledim. Koşarak getirmeye gitti. Bütün bunlar olurken şef ya da sorumlu kişi iki masa ötede bilgisayarda birşeyler yapıyordu. Şefe dedim ki:
- Benim vaktim yok, sinemaya giriyorum. Siz arkadaşa, müessesenin kimlere borçlu kalıp kalmayacağını anlatın lütfen.

Restoran işi çok nazik bir iştir. Müşteri memnuniyeti çok önemlidir. Müşterinizi memnun etmek için hep kendinizden, daha fazlasını verirsiniz. Müşteri haksız bile olsa, "haksızsınız efendim" diyemezsiniz. Num Num gibi kendini ortalamanın üzerinde konumlayan bir işletmede (restorancılar müessese der) tüm personelin bunu biliyor olması gerekir. Bozuk para çıkışmadı mı?

- Size tam para üstü veremeyeceğim efendim, kredi kartıyla ödemek ister misiniz?
- Size tam para üstü veremeyeceğim efendim, bir kahve ikram ederek telafi edebilir miyim?

Problemi müşteriye bu şekilde iletseniz, kim olsa "sorun değil" der. Biraz nezaket ve düşünceli davranış ile hem müşteriye borçlu kalmamış olursunuz, hem de müşteriyi memnun etmiş olursunuz. Ben, mutsuz müşteri, burada oturmuş şu yazıyı yazıyorum.  İnsanlar okuyor. Mehmet Gürs durmadan çalışıyor. Vallahi Mehmet Gürs'ün emeklerine yazık oluyor...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails