19 Şubat 2010 Cuma

İnternet sizi vezir de eder, rezil de...

 
Yukarıdaki mide bulandırıcı resim için özür dilerim ama konuya dikkat çekmek için yaptığım küçük bir gazeteci numarası bu, affınıza sığınıyorum.

Geçenlerde TripAdvisor'dan gelen bir e-postayı açtığımda  ben de bu manzara ile karşılaştım. Tamamen şok ediciydi.
TripAdvisor benim çok beğendiğim bir seyahat sitesi. Dünyanın dört bir yanındaki şehirler için oteller, restoranlar ve geziyle ilgili olabilecek diğer konularda temel bilgiler veriyor ve okuyucu yorumlarını yayınlıyor. Okuyucu yorumları oldukça detaylı; kafadan atma olmadığını, kişilerin gerçekten bu mekanlarda bulunmuş olduğunu kolayca anlıyorsunuz.  Okuyucu yorumlarına ve verdikleri puanlara göre en pis 10 oteli seçmişler. Liste şöyle:
Otel adlarındaki linkler, TripAdvisor'da ilgili otelin sayfasına gidiyor. Yorumları okursanız, bu otellerin neden hiç denetlenmediğini merak edebilirsiniz. Tabii en pis otellerin çoğunun Londra'da olması da Londra'da otel rezervasyonu yaptırırken ki kere düşünmenize neden olabilir. Neyse ki artık internet var, gitmeden önce otelinizi araştırabilirsiniz.

Ben TripAdvisor'ı bilgi almak için kullanıyorum. Fakat site üzerinden tarih ve kişi sayısı girerek beğendiğiniz otelin rezervasyon durumu ve oda fiyatları hakkında bilgi alabiliyorsunuz. Booking.com ve HRS'e yönlendirilerek dilerseniz anında rezervasyon da yapabiliyorsunuz. 

Son seyahatimde benzer bir sistemi kullanarak otel ayarladım ve çok memnun kaldım. Hotels.nl adındaki siteden Amsterdam otellerini araştırdım. Fiyat aralığı belirledim ve bu aralığa göre filtreleme yaptım. Sonra ulaşımı rahat bölgelerde, iyi puan toplamış olanları ayırdım ve birinde rezervasyon yaptırdım. Hotels.nl bir rezervasyon sistemine sahip olduğundan, bu site üzerinden rezervasyon yaptırmak bana otelin web sitesi üzerinden rezervasyon yaptırmaktan %10 daha ucuza geldi. Rezervasyon yaptırırken kredi kartı numaranızı istiyorlar fakat ücreti tahsil etmiyorlar. Amsterdam'da City Tax uygulaması olduğundan, oda fiyatına %3 vergi ekleniyor. Ayrıca bazı oteller %4 kredi kartı komisyonu alıyor. Bunlar rezervasyon sırasında açık açık belirtiliyor. Biz otele gidince nakit ödeyeceğimizi bildirdik. Rezervasyon işlemi bittiğinde, hem Hotels.nl'den hem de kalacağımız otelden iki ayrı teyid maili geldi. Bu maillerin çıktısını alıp vize işlemleri için konsolosluğa verebiliyorsunuz. 

Gezi dönüşünde Hotels.nl'den bir mail daha geldi. "Kaldığınız otelden memnun musunuz" diye soruyordu. Puan vermemi ve yorum yazmamı rica ediyordu. Bu formu dolduran müşterilerin yorumlarını sitede yayınlıyorlar, puanları otelin derecelendirmesinde kullanıyorlar. İşte böyle. Hile hurda yok... İnternet bu: Sizi vezir de eder, rezil de!

NOT: Şirketlerin internet üzerindeki varlığını yönetmesine ilişkin bir yazım Natali Yeşilbahar'ın blogunda yayınlandı. Yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails