7 Ocak 2007 Pazar

Starck itiraf ediyor: Yaptıklarımdan utanıyorum!



Tasarım dünyasının şımarık yıldızı Philippe Starck, tasarımlarının çoğundan utandığını (?!) söyledi.

Resimden anlamayanların bile Picasso'yu bilmesi gibi, endüstri ürünleri tasarımı konusunda şöyle böyle bir fikri bile olmayanların bile bildiği bir tasarımcı Philippe Starck. Şöhretini "sivri" tasarımlarına ve "yuvarlak" kişiliğine borçlu. Yirmi yılı aşkın tasarımcılık geçmişinın hakkını veriyor: O artık büttün dünyada bir pop yıldızı kadar ünlü.

Kendi adıma Starck'ın tasarımlarını pek sevmediğimi en baştan söylemeliyim. Bununla birlikte tasarımlarında zeka ve mizah unsurları var, sırf bu yüzden değerli olduklarını düşünüyorum.

Türkiye'de ilk sayısı yayınlanan icon dergisinin Ocak 2007 sayısında Philippe Starck ile yapılmış bir röportaja yer veriliyor.
Yazının başlığı Starck'ın kendi ağzından: "Bugünlerde insan osursa tasarımcı oluyor".
Ahh Philippe, duygularıma tercüman oldun! Bize tasarım diye sunulan pek çok şeyin şımarık tasarımcıların kıçından uydurdukları şeyler olduğunu düşünüyordum ben de...

Icon yazarlarının kendilerine özgü rahat dilleri ile kaleme aldıkları yazıyı keyifle okuyacaksınız. Röportajın bu yazıya konu olan kısmında Philippe Starck açık yüreklilikle itiraf ediyor: "Gereksiz yılbaşı hediyeleri tasarlıyorum. O yüzden bana yaptıklarımla gurur duyup duymadığımı ve onlarla ilgilenip ilgilenmediğimi sormayın. Yaptıklarımdan çok utanıyorum, o yüzden elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum."

Çalış Philippe çalış... Ya da bu kadar çok çalışma, iki düşün bir üret ki ortalıkta utanç duyacağın bu kadar çok tasarımın dolaşmasın...

NOT:

1. icon dergisinden şimdilik çok az kişi haberdar, bayinizden ısrarla isteyin.

2. Derginin yayın yönetmeni sevgili Benan Kapucu, dergi çok güzel olmuş, ellerinize sağlık...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails