8 Ocak 2007 Pazartesi

Peradox'ta Asma Yaprağında Elmalı Çipura




Tünel geçidinin hemen çıkışındaki Peradox'a uzun zamandır gitmemiştim. Peradox Tünel civarındaki kafe-restoranlar arasına biraz "abiye" kaldığı için, bu akşam daha "casual" olan House Cafe'yi tercih etmiştik aslında. Fakat duman altı olmuş House Cafe'de sigara içmeyenlere alt kat reva görüldüğünden, yemeğimizi berbat etmemek için fikrimizi değiştirdik ve hemen "abiye" komşuya geçiverdik.

Eski mesai arkadaşım Eser Hanım ile böyle ara ara buluşuruz. Otelcilik sektöründe olduğundan servis ve yemek konusunda titizdir. Daha önce Peradox'ta yediği yemekten memnun kalmamış, "doğru seçim yapamadığını" söyledim ve yeniden Peradox'a gitmeye ikna ettim onu. Zaten sigara içmediğimiz için House Cafe'de ikinci sınıf müşteri sayıldığımız çok açıktı.

Peradox'un mönüsünde bazı değişiklikler yapılmış. Çok açtım, uzun uzun inceleyemedim doğrusu... Günün mönüsünden Çıtır Pane Mezgit ve beyaz şarap seçtim hemen. Eser de Şefin Spesiyalleri'nden Asma Yaprağında Elmalı Çipura seçti. Her iki balık da son derece tazeydi. Eser Hanım bu akşamki seçiminden son derece memnun kaldı ve geçen sefer (deniz mahsullü erişte yemiş) yanlış seçim yaptığına ikna oldu. Hatta çipuranın içine yerleştirilmiş elma dilimlerini çok özgün ve hoş bulduğunu da söyledi. Yemeğin üzerine söyledigimiz Kestaneli Profiterol ve Vanilyalı Dondurma ise (onun sözcükleriyle) "rüya gibi"ydi.

Yemek yazıları yazmaya bayılıyorum. Bu sefer benimkinden çok Eser'in izlenimlerine yer verdim ama, ilginç olan onunki zaten. Bence restoran kritiği yaparken mekanın mönü, servis, fiyat, ambiyans gibi özelliklerinin tümünü birarada düşünmek gerek. Peradox, yeni mönüsüyle şehrin en gurme restoranlarından biri olmayabilir. Fakat kahve sunumundan masalardaki servis düzenine kadar son derece özenli bir mekan. Dekorasyonu ve ambiansı da klasikle modernin "abiye" bir sentezi. Mönüdeki şefin yaratıcılığı göze çarpıyor: Türk ve Akdeniz yemeklerini farklı malzemelerle yeniden yorumlamış. Bana göre ödediğiniz parayı son kuruşuna kadar hak ediyor. Bence müşteri memnuniyeti denilen şey, işletme ne yaparsa yapsın, müşteriye bu izlenimi verip veremediğiyle ilgili.

Yazımın sonunda yıldız mıldız vermeyeceğim, birinci sınıf müşteri muamelesi gördüm, iyi yemek yedim, iyi servis aldım, üstelik arkadaşımın fikrini de pozitife çevirdim. Tabii bütün bunların karşılığı olarak Peradox, (kendine güvenen bir işletme olduğu için) %10 servis ücretini de adisyona ekliyor.

Tünel tarafına yolunuz düşerse diye yazdım...



NOT: Kadeh şarap isterseniz Kavaklıdere Angora geliyor. Yan masada sipariş veren beyefendi şarabı sorup "hmm, Angora mı var?" diye dudak büktü ama, ben Angora'nın, özellikle de beyazının çok başarılı bir sofra şarabı olduğunu düşünüyorum. Bununla ilgili ayrıca yazacağım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Peradox gerçekten çok ilginç ve başarılı bir mekan. Menünün önemli bir kısmı tamamen kendilerine özgü yemeklerden oluşuyor ve türk mutfağını lezzet kaybına uğratmadan hatta lezzetine lezzet katarak modernleştirmişler. Mezeler olağanüstü!!! Mesela bana bulgurlu kalamar dolmasını ve balık pastırmasını bir tencere verseler doydum diyemem gibi geliyor. Müzikler, ortam, servis, işletmecilerin size verdiği değer ve fiyatların uygunluğu Peradox'u son derece cazip bir mekan yapıyor. İyi ki böyle bir yer var ve iyi ki bu kadar doğru işletiliyor. Geç keşfettiğime üzülüyorum, açılalı nerdeyse üç sene olmuş. Neyse, artık uzun yıllar için müdavimi oldum diyebilirim. Bu arada istenirse daha üst sınıf şarapları da kadeh olarak servis ediyorlar, belli bir fiyat farkıyla tabi... Tatlılardan portakallı fırın sütlaca ve üstündeki çikolatalı portakal parçalarına tapıyorum. Tünel civarına yolu düşen herkes mutlaka uğramalı. House Cafe, Paper Moon, vs gibi trend mekanlara değil de farklı ve kaliteli yemeğe ve butik hizmet veren yerlere merakı olanlar için muhteşem bir seçenek. Beş yıldızlı bir hizmeti cüzdanınızı garsona bırakmaya gerek kalmadan alıyorsunuz. Daha ne olsun :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails