28 Nisan 2010 Çarşamba

Hem teknoloji hem şarap seviyorsanız...

Bu aralar iPhone ya da iPad ile ilgili yeni bir haber okumadığımız bir gün hemen hemen yok... Yeni bir uygulama, yeni bir teknik özellik... Dünyanın dört bir yanından böyle haberler geliyor. Bunlar arasında yeni bir iPhone uygulaması çok dikkatimi çekti. Uygulamayı anlatmaya başlamadan önce neden sık sık iPhone ve iPad haberi yazdığımı açıklamak istiyorum: iPhone ve iPad'le ilgili her şeyin beni bu kadar ilgilendirmesinin sebebi, daha önceki yazılarımdan birinde belirttiğim gibi, cep bilgisayarı sempatim. 2000'li yılların başında siyah-beyaz ekranlı bu basit cihazlar için geliştirilen uygulamaların hemen hemen hepsi şu anda iPhone uygulaması ya da iPad fonksiyonu olarak tekrar karşımıza çıkıyor. Ve ben bütün bunların -geçmişte başarısız olsalar da- aslında iyi fikirler olduğunu biliyordum. Bugün yeni halleriyle hayatımıza girmesinden "ben demiştim, böyle olacağını biliyordum" hissiyle karışık bir haz alıyorum. Bu kadar sık gündeme getirmem bu nedenle...

İngiliz şarap satıcısı The Antique Wine Company, ücretsiz bir iPhone uygulaması hazırlamış. Bu uygulama ile firmanın sattığı şarapların -ki çoğu yıllanmış, değerli şaraplar- etiketlerini ve fiyatlarını görüntüleyebiliyorsunuz, fiyat, bölge ya da çeşitlerine göre arama yapabiliyorsunuz, tadım notlarını okuyabiliyorsunuz ve dilerseniz şarap tadımı ve şarap hakkındaki podcast'lere abone olabiliyorsunuz. Hatta şarap siparişi de verebiliyorsunuz. Gayet güzel.

Şarap tüketiminde şarap-yemek eşleşmesi ve tadım notları ile ilgili bilgiler şarap tüketicileri için çok önemlidir. Her yemekle her şarap iyi gitmeyeceği ve çoğu kişi de bu konuda pek fazla bilgi sahibi olmadığı için, şarap satın alırken hep çekimser davranılır. Oysa cebinizde hangi şarabın hangi yemekle iyi eşleşeceğine ilişkin ipuçları varsa, işiniz kolay demektir. İşte, bir zamanlar cep bilgisayarları için de böyle yemek-şarap eşleştirme uygulamaları yapılmıştı. O zamanlar sınırlı bir çevrede kalmış, yaygınlaşamamıştı. Oysa şimdi iPhone'u olan herkesin cebinde bir tane olabilir. Hiç dert değil...

İnternette araştırdım. Mashable bir liste yapmış. Şarap seviyorsanız bu iPhone uygulamalarını kullanın diyor. Bu uygulamalara bir göz atalım:

* Hello Vino: Son derece basit, kullanımı kolay bir uygulama. Yiyeceğinizi, üzüm türünü ya da bölgeyi seçerek şarap bilgilerine ulaşıyorsunuz. Uygulama ücretsiz ama Türk şarapları yok.

* Pair it: Yine kullanımı kolay bir uygulama. Yiyecek ya da şarap türüne göre arama yapıyorsunuz en uygun eşleştirmeleri öneriyor. Tadım notları da var. İnternetteki en popüler yemek-şarap eşleştirme uygulaması. 2,99 Dolar.

* Fromage: Bu bir peynir tadım uygulaması. 650 çeşit peyniri süt çeşiti, bölge ya da peynir adıyla arayarak tadım notlarına ulaşabiliyorsunuz. Yanında ne tür şaraplarla iyi gidebileceği bilgisi de var. 2,99 Dolar.

* Drync Wine: Bir milyondan fazla şarabın fiyat ve etiket bilgilerini yer aldığı veri tabanından arama yapıp, incelediğiniz şarap hakkında kendi notlarınızı da düşebiliyorsunuz, kendi sanal kavınızı oluşturabiliyorsunuz. Uygulamanın 10 şaraplık deneme versiyonu bedava, fiyatı 4,99 Dolar.

* Drink fit: Adı üstünde, şarap ve diğer içkilerin bir kadehinde kaç kalori olduğunu söylüyor. Şarapseverleri ilgilendiren tarafı örneğin pinot noir'da kaç kalori var, pinot gris'de kaç kalori var, aradaki farkı tam olarak gösterebiliyor olması. 1,99 Dolar.

Bu uygulamaları yazdım ama hiçbiri Türkçe değil, ayrıca yerli şaraplarla ilgili eşleştirmeler de yok. Örneğin uygulamayı satın alsanız bile bir öküzgözü-boğazkere kupajı ile ne yemek yiyeceğinizi yine bilemeyeceksiniz. Öte taraftan bir Fransız sauvignon blanc-yemek eşleştirmesi size bir Türk sauvignon blanc şarabıyla yemek eşleştirmesi konusunda ipucu verebilir.

Türk şaraplarının son yıllarda geldiği nokta malum. Türkler'in yemeğe düşkünlüğü de... Türk şarap üreticilerinden de bunlara benzer uygulamalar bekliyoruz. Tabii kokteyllerde ve açılışlarda bedava şarap vermenin dışında da pazarlama yöntemlerinin olduğunu artık idrak ettiklerini varsayarak...

1 yorum:

Nevbahar dedi ki...

Blackberry taşımak zorunda olduğundan ipod sahibi olamayanlardanım. Çok özeniyorum..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails