10 Nisan 2010 Cumartesi

Akaretler Yokuşu'nu çıkmak için iki iyi neden - II


Akaretler Yokuşu'nun yukarı tarafında, Valideçeşme'ye yakın sağ kolda Housez Suites adında bir otel var. Otelin girişinde eskiden Pomodoro diye bir İtalyan lokantası vardı. Şimdi orası bir şarküteri-kafe. Yani hem alışveriş yapabiliyorsunuz hem de oturup birşeyler yiyebiliyorsunuz. Rani markalı organik ürünler satılıyor.

Organik gıdanın diğerlerine göre daha pahalı olduğu yönünde yaygın bir görüş var. Bu önyargıyla içeri girmemezlik etmeyin. Rani markalı ürünler, aynı zamanda otelin de sahibi olan Sezer Group tarafından Antalya Manavgat'taki kendi çiftliklerinde (Rani Çiftliği) üretiliyor ve çok kaliteli. Çiftlikteki hayvanların yemleri de aynı çiftlikte yetiştiğinden, hayvanlar doğal yollarla besleniyor. Başta peynir olmak üzere, kendi üretimleri olan şarap, meyve ve sebzeler bu şarküteri-kafede satışa sunuluyor. Buraya kadar anlatılanlar yeterince ilginizi çekmediyse, peynir çeşitlerini saymaya başlıyorum: gouda, edam, maasdam, emmantel, cheddar, camembert, brie, mimolette, mozzarella ve keçi peyniri çeşitleri. Bu tip peynirler genellikle ithal olduğundan, kilosu 60 TL'ye varan fiyatlarla satılıyor marketlerde. Ben burada gouda ve emmantel peynirlerin tadına baktım. Her ikisini de çok beğendim. Birinin kilosu 36 TL, biri 39 TL idi. Rani Çiftliği ürünleri büyük market ve şarküterilere de dağıtılıyormuş ama limon, domates, biber gibi taze ürünleri buradan almak gerekiyor.

Rani'deki son derece kibar bir satıcı bana tüm peynirler hakkında ayrıntılı bilgi verdi. Ayrıca  şaraplarını da mutlaka tatmamı önerdi. Verdiği broşürlerden peynirle ilgili olanında her bir peynirin hangi şaraplarla uyumlu olduğu bilgisi de var.  Mesela keçi gouda alırsanız, Sauvignon Blanc ve Emir üzümlerinden yapılan şaraplarla servis yapmanız öneriliyor. Bir an şeytana uyup bir sürü şarap ve peynir almak istedim. Güneşli bir günde yokuş yukarı elimde peynirler ve şarap şişeleriyle yürümek!.. Vazgeçtim. Daha serin bir havada gideceğim. O peynirleri o fiyata yemek için biraz da ter dökmek gerek.

Rani firmasına not: Ben olsam  ürünlerimi internetten de satardım.

1 yorum:

Kaan Ertürk dedi ki...

Bu aralar Gouda gibi (malesef) lüks ve pahalı peynirlere merak salmışken böyle bir yazıyla karşılaşmam iyi oldu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails