14 Ağustos 2010 Cumartesi

Anladığım zaman size de anlatacağım: Başlangıç (Inception)

Gösterime girdiğinde koşa koşa gidip Başlangıç (Inception) filmini izlemiş ve çok beğenmiştim. Burada yazacağım yazıyla ilgili kafamda fikirler üretiyordum. Geçen gün filmi izleyen bir arkadaşımla konuşuyorduk:
- Inception'ı izledin mi?
- Kaçırır mıyım?
- Ben pek anlamadım filmi yaa, sen anlayabildin mi?
- Evet, gayet güzel anladım. Sen neresini anlamadın?
Rüya katmanları arasında neden o kadar uzun süre geçtiğini anlamamış, yansımanın nasıl olduğunu anlamamış, insanların rüyayı neden önceden planladıklarını anlamamış vesaire vesaire... Anlattım. En sonunda iki soru daha sordu:
- Uçaktaki adam (Cillian Murphy) uyanınca yanındaki adamları rüyasında gördüğünü hatırlayıp hiç işkillenmiyor mu?
- Filmin başında (ve sonunda) Ken Watanabe niye yaşlı? Bunların hepsi rüya mı yani?

Koptum orada. Bildiğimi ya da anladığımı sandığım her şey uçtu gitti. Kafamda güzel bir Inception yazısı yazmak vardı... Filmi bir daha izleyip öyle yazmak daha iyi galiba.

Filmi hala izlememiş olanlar fragmanı buradan izleyebilir. İyi hafta sonları...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails