6 Mayıs 2010 Perşembe

Votka nasıl "ziyan" edilir?

 
"Votka nasıl içilir?" sorusunun pek çok cevabı olabilir. İçkiden anlayan insanlar size pek çok sunum yöntemi önerebilir. "Nasıl ziyan edilir?" sorusunun ise cevabı basittir: Kokteyl yaparak. 

Nisan ayının sonunda mehtaplı bir İstanbul gecesinde,  İstanbul Modern'deki Absolut Modern Perşembeler'de ikram edilen kokteylleri yudumlarken bir anda birşeylerin eksik olduğunu düşünmeye başladım. Böyle güzel bir gecede harika bir müzik, harika bir manzara ve yanımda arkadaşlarım varken ne eksik olabilirdi ki? Kısa süre sonra cevabı buldum: Ağzımın tadı.

İkram edilen kokteyllerden ilki, Absolut Sour, votkalı ve bol şekerli bir limonataydı. Rengi daha eğlenceli olduğu için resimde gördüğunüz Absolut Cosmo'yu  denedim. O da ekşimsi-tatlımsı tadıyla çocuklar için üretilen komik isimli  meyve suları gibiydi. Absolut Mandrin Crush ise bulunabilecek en ekşi portakalların suyuna buz ekleyip bardağa doldurulmuş gibiydi. Barda şekersiz bir şey var mı diye bakınırken, diğer davetlilerin de kokteyllerin birini bitirmeden bir başkasını aldığını farkettim. Kimse içtiği şeyden memnun değildi. Votka ancak böyle "ziyan" edilir diye düşünmeden edemedim.

İçki firmaları bu gibi eğlenceler düzenlediklerinde insanlara "barda içki tüketme" kültürünü anlatmaya çalışırlar. Absolut'un derdi de Redbull-votka ikilisinin dışında votkanın pek çok farklı şekilde tüketilebileceğini anlatmaktı. Geceye çeşitli kokteyllerle hazırlanmışlar. Organizasyon, mekan ve müzik harika olmasına rağmen bir süre sonra davetliler kokteyllere prim vermeyip, votka tonik gibi içecekler almaya başladı. Eğer kokteyllere meraklıysanız, bu yazıda adı geçen kokteyl tariflerine buradan ulaşabilirsiniz, hatta iPhone uygulamaları da var. Kendi adıma, değişik tatlara meraklı olmakla birlikte şekerli içecekleri sevmem. Kokteyllerin içki kültüründeki yerini gayet iyi biliyorum fakat ağız tadıyla votka içilecekse ve elimizin altında Absolut votka varsa, bir damlasını bile kokteyl yapmak için ziyan etmeyin derim ben.



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails