12 Mart 2007 Pazartesi

1000. Okura madalya verecektik...

Tatlı Hayat bugün itibarıyle 1000. okur tarafından ziyaret edildi. Counter firmasına para ödemediğimden, kim olduğunu tesbit edemiyorum ne yazık ki... Neyse, 1000. okurumuz a madalya veremedik ama, bugün ayın 12'si olmasına rağmen Tatlı Hayat daha şimdiden 662 kişi tarafından görüntülendi. Geçenlerde Türk blogger'larının duayeni sayılabilecek bir ağabeyimizin blogunun günde 1.500-3.000 kişi tarafından okunduğunu öğrendim, neredeyse küçük dilimi yutacaktım. Darısı başımıza diyorum.

Amatörce web yayıncılığı yapan biri olarak 1000 okuyucunun istatistiklerinden ne öğrendim? Tatlı Hayat'ı kim, nasıl ve ne için okuyor? İşte yanıtları:

* Tatlı Hayat'a en çok 10.00 sularında ve 14.00 ile 17.00 sularında giriliyor. Gece yarılarına kadar ziyaretçimiz var ama...

* Tatlı Hayat'a en çok Google'da kelime araması yapanlar ulaşıyor. Aranan kelimeler arasında "Antarktika"dan "Brad Pitt"e kadar ne isterseniz var. Sonra da diğer bloglarımdan ve Yenilux'ten gelenler var. Ayrıca Blogger.com'dan ya da Arama.net'ten gelenlerin sayısı da az değil.

* Tatlı Hayat ile ilgili olarak eşim, dostum, onların eşleri dostları falan filan toplam 750 kişiye haftada bir kere haber bülteni yolluyorum. Bu bültenleri şimdiye kadar 1 kişi "istemiyorum, bana göndermeyin" dedi, geri kalanların %25'i bültenleri açıyor ve okuyor.

* Ziyaretçi başına 1.5 sayfa okunuyor. Yani ziyaret edenler sitede biraz vakit geçirip, başka yazılara da göz atıyor.

* Tatlı Hayat'ta en çok yemekle ilgili yazılar okunuyor ve yorum yazılıyor. Yorum yazma konusunda okuyucularım biraz çekingen...

* Tatlı Hayat'a yeni bölümler eklemek istiyorum, bunların müjdesini de buradan vereyim. Birincisi podcast bölümümüz olacak. Her hafta güncellenecek 5-6 dakikalık bir bölüm yer alacak. Bunun için yayın olanaklarını araştırıyorum. İkinci yeniliğimiz de çok çok özel bir seyahat rehberi olacak. Bu rehberde herhangi bir turizm acentesinden tur paketi satın alamayacağınız ve rehberle gezemeyeceğiniz yerleri anlatacağım. Mesela Robinson Crusoe'nun adası gibi... Üzerinde biraz daha çalışmam gerekiyor, bekleyin...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails