7 Kasım 2010 Pazar

Avantajlı alışveriş böyle olur: Sezonist

Biliyorsunuz internette alışveriş ve e-ticaret konusunda çeşitli yazılar yayınlıyorum. Bu kez Türkiye'de bir ilki gerçekleştiren bir projeden bahsetmek istiyorum: Sezonist. Sezonist'i kısaca özetlemek gerekirse, anlaşamalı mağazaların indirim veya promosyon kuponlarını yayınlayan bir site demek yeterli olur.  Kuponunuzu alıyorsunuz, alışverişinizi mağazadan yapıyorsunuz. En önemli avantajınız sezon sonunu beklemeden,  o sezonun ürünlerini bakarak, deneyerek ama indirimli olarak satın almak.


Son iki yıldır private shopping adı verilen bir e-ticaret modeli çok hızlı bir biçimde yükseliyor. Ünlü markaların outlet ürünleri %70 veya %85'e varan indirimlerle internet üzerinden satılıyor. Bu modelin en büyük özelliği private shopping alışveriş sitelerine arkadaşlarınızın davet etmesi yoluyla üye olabilmeniz ve sınırlı süreli (örneğin 3 gün) olarak indirimden yararlanabilmeniz. Bu sayede yeteri kadar hızlı davranabilirseniz, istediğiniz renk ve bedeni de bulacak kadar şanslıysanız, çok beğendiğiniz bir markanın ürününe gerçekten çok uygun fiyata sahip olabiliyorsunuz. Bir de aldığınız şeyin modasının geçmiş olmasını pek fazla takmamanız gerekiyor tabii...

Bir diğer yükselen e-ticaret yöntemi ise, bir gruptan talep toplayarak belli bir orana ulaşıldığında indirimi gerçekleştirmek. Buna grup pazarlama veya gruba pazarlama deniyor. Örneğin bir balık lokantasında 100 TL'lik iki kişilik yemek için 50 TL ödemeniz teklif ediliyor. Bu teklifi sınırlı süre içinde (örneğin 48 saat) 500 kişi talep ederse (satın alırsa), teklif gerçekleşiyor ve o restoranda iki kişi 50 TL'ye yemek yemek için bir kupon satın almış oluyorsunuz. 490 kişi talep ederse, teklif gerçekleşmiyor. Kredi kartınızdan çekilen para iade ediliyor.

Sezonist, her iki modelden farklı olarak, sınırlı sayıda indirim kuponunu sınırlı süre içinde satışa sunuyor fakat, kupon alan 1 kişi bile olsa kampanya gerçekleşiyor. Kampanyada o anda ne varsa (ayakkabı, elbise, triko, mobilya, ev tekstili vb.) ilgileniyorsanız kupon alıyorsunuz, ilgilenmiyorsanız geçiyorsunuz. Kuponunuzla sonra mağazaya gidip, normalde nasıl alışveriş yapıyorsanız, yine aynı şekilde yapıyorsunuz, ödemede indirim alıyorsunuz. Sezonist'in hedef kitlesi, modayı biraz daha yakından takip eden kişiler. Bu nedenle Sezonist kampanyalarının yanı sıra, sezonun modasına ilişkin kısa bilgiler ve trendleri yakalamanız için ipuçları da veriyor. Kampanya kapsamında olsun olmasın, o sezon belli bir trendi, belli bir modayı izlemek için ne, nerede bulunur diye Sezonist'in moda rehberine göz atmanızda faydalı var. Sezonist'in moda editörü sevgili Bahar Kongel. Bu bölümü Bahar ile birlikte hazırlıyoruz. Zaman zaman modacılar ve tasarımcılar da önerileriyle bu bölüme katkıda bulunacak.

Sezonist ile ilgili yorumlarınız bizim için çok önemli. Yorumlarınızı beklerim.

1 yorum:

Yengecin Günceleri dedi ki...

kredi kartı kullanmadan yapılacak tüm alışveriş sistemlerine VARIM!. Süper bir kurguymuş, tebrik ederim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails