9 Mayıs 2007 Çarşamba

Kahraman tren çılgın havayollarına karşı!


Tren denince nostaljik, geçmişte kalmış bir vasıta mı geliyor aklınıza? Çoğu kişinin gelebilir... Benim gelmiyor. İtalya seyahatimde Eurostar'a binme fırsatım olmuştu. Kısa ama benim için unutulmaz bir yolculuktu. 400 kilometreyi 1 saat 50 dakikada kat ederken, rayların üzerinde giden bir uçakta gider gibiydim. Roma'dan Napoli'ye kadar gördüğümüz İtalya kırsalı manzarası da yanında hediye...

Bugün Transsibirya Ekspresi'nin yeni treni Golden Eagle'ın sefere başladıgıyla ilgili bir haber okudum. Moskova'dan kalkıp Kazan, Irkutsk, Baykal gölü ve Kabarovsk üzerinden Vladivostok'a ulaşan trenin 21 lüks vagonu ve iki restoranıyla bir barı var. Lüks birer otel odası gibi döşenen kompartmanlarda duş, plazma tv ve klima var. Kasım ayına kadar tüm biletleri satılan Golden Eagle'da Gold ve Silver kategorilerinde kompartmanlar var ve fiyatları 16.000 - 19.000 dolar arasında değişiyor.

Son yıllarda terör korkusu ve küresel ısınmaya neden olmakla itham edilmeleri yüzünden yolcu sayısını arttırmak için akla hayale gelmedik kampanyalar düzenleyen havayolu şirketlerinin asla sağlayamayacağı bir konfor ve keyif vaad ediyor Transsibirya trenleri. Bir kenara yazdım, bir gün mutlaka...

NOT: "Hiçbir havayolu şirketi" dedim ama Hindenburg zeplini ile ilgili bir belgesel izlemiştim. Titanic'in uçanını düşünün. İşte öyle bir şeymiş Hindenburg ile seyahat etmek... 1937'de New jersey'e inmek üzereyken düşmüş. O zamanın medyasında gözleri önünde cereyan eden bu kaza, çok geniş yankı uyandırmış. Bu da, zeplinlerin güvenli olmadığı kanaatini oluşturmuş. Zeplin diye bir taşıt tarihe karşmış... Şimdilerde Las Vegas'ta turist gezdiren nostaljik bir zeplin var. Onu da bir kenara yazıyorum...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails