5 Mayıs 2007 Cumartesi

İnsanlar çıldırmış olmalı!..



Bu akşam Tatlı Hayat'ın Türkçe blog aramada durumu nedir diye bakmak için aramanet'e girdim. Bloglara girilen son etiketlere, güncel arama konularına bakmak için zaman zaman girerim bu siteye... Bu akşam kelimenin tam anlamıyla şaşırdım kaldım. Sayfanın en üstündeki arama bölümünde aranan kelimeler, Türkçe okuyup-yazıp interneti kullanan insan profili hakkında çok şey söylüyordu. Paris Hilton adının aranmasına şaşırmadım, Sibel Kekilli'ye de, Arzu Okay'a da... (meraklıları çoktur, tahmin ederim). Devamını yazmak istemiyorum, o kelimeleri arayanların bu bloga dadanmalarını hiç istemem, ama tahmin edebileceğiniz gibi çoğunlukla cinsel içerikli, argo ya da sokak ağzı ifadeler... Bir de "türbanlı erotik resimleri" diye bir arama vardı. Türbanlı bir insan böyle resimler çektirmeyeceğine göre, bu kimin fantezisidir, nedir, niye internette böyle bir şey arar insan ve neden bu kadar çok arama yapılır bu konuda?... Aklım almadı...

Son 24 saatte villa projesinden yemek tarifine kadar pek çok şey aramış insanlarımız. Beni bloglar arasında dolaşırken en çok şaşırtan bol sayıda dantel ve örgü blogu olmasıydı. Şimdi arama motoruna girilen "kurdele nakışı", "dantel", "çeyiz" gibi sözcükleri görünce, bu konuda nitelikli site olmamasının meydanı blogger'lara bıraktığını anladım.

Son 24 saat istatistiklerinde gezilen sayfa sayısı (Türkçe'de) 18.726 adetken, gezilen site sayısının 281 adet olmasıydı. Yani kabaca her sitenin 66 sayfası geziliyor. Bu da gazeteleri ve Superonline vb. portalleri çikaracak olursak, Türkçe'de geri kalan sitelerin pek de zengin içeriklerinin olmadığını (yani internette Türkçe bir şey aradığınızda, portallerde var olanlardan başka pek bir şey bulamadığımızı) gösteriyor. Arama yapılan bütün sayfalar arasında blogların oranı da %3.7.

Blogları sevelim, destekleyelim. Yoksa okuyacak hiçbir şey bulamayacağız internette...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails