7 Şubat 2007 Çarşamba

TOP LIST: Laptop'ımızla gidilesi kafeler

Kafeye laptop'uyla gitme, temiz hava alırken kahve içip sair işlerini yapmak kafelerin sosyalleşme amacına oldukça aykırı. Fakat neyleyelim ki artık tüm dünyada satılan bilgisayarların ciddi bir miktarı taşınabilir bilgisayar (Oranını bilmiyorum, bulunca eklerim). Üstelik HP gibi firmalar "Bilgisayarın Hayatındır" diye bas bas bağırıyor. Galiba biz farkında olmasak da öyle oluyor...

Şehrin popüler kafeleri bilgisayarlarıyla yapışık yaşayanları da kafelerine çekebilmek için bir süredir wireless internet olanağı sağlıyor. Türk Telekom'un Wireless Point olarak sunduğu Gloria Jeans ve Starbucks kafeler başı çekti. Fakat Türk Telekom, bu noktalarda interneti ücretli kullandırıyor ve çok çok çok pahalı. Nasıl mı? Şöyle: Wireless Point sayılan yerde (bazı McDonald's'lar, havaalanları, kafeler vb.) Türk Telekom'un bir modemi var. Bilgisayarınız kablosuz internete uyumluysa, otomatik olarak bu modemi görüyorsunuz. Fakat giriş ücretli. Yarım saat 3.5 YTL, bir saat 6 YTL vb. diye fezaya doğru gidiyor fiyatlar. İster kendi bilgisayarınızdan kredi kartınızla anında açılacak hesap, ister kafede kasadan alacağınız kontur kartıyla bağlanıyorsunuz. Fakat internet bağlantışı 5 yıldızlı otellerden bile daha pahalı. Kaldı ki pek çok otelde de artık internet bağlantısı ücretsiz...

Bir dönem bütün Beyoğlu bölgesi kablosuz internetlendirilerek (yeni bir kelime kazandı Türkçe), vatandaşın İstiklal Caddesi boyunca çeşitli kiosk'lardan internete bağlanması projesi vardı. Sebil olarak internet sunulacaktı... Fakat rekabet kurallarına aykırı olduğu gerekçesiyle bu kadar büyük bir alanda internetin ücretsiz verilmesi yasaklandı. Şimdi sadece otel, kafe vb. yerlerde internet ücretsiz. Bugün laptop'unuzla gidip, doya doya kahve içip, doya doya wireless internet keyfini çıkarabileceğiniz kafelerin TOP LIST'ini yayınlıyoruz. Favorilerinizi ekleyin lütfen...

1. ALL SPORTS CAFE - NİŞANTAŞI

Başta işletmecileri olmak üzere interneti ve sosyalleşmeyi en seven insanların mekanı. Etiler şubesinde durum nedir bilmiyorum ama, Nişantaşı'nda yemekler de, kahve de çok güzel, saatlerce oturup sefasını sürebilirsiniz...

2. THE HOUSE CAFE - NİŞANTAŞI ve ORTAKÖY
Tünel'deki şubeye uzun zamandır gitmedim, ama Nişantaşı ve Ortaköy House Cafe'lerde hafta arası yemek saati dışında giderseniz, dükkan sizin... Ortaköy'de denize karşı keyfinize bakın...

3. STARBUCKS - BEBEK
Starbucks'larda her ne kadar internet paralı da olsa, Bebek'te bahçeye oturursanız civardan birilerinin modemini yakalayabilirsiniz. Bu kış İstanbul'da hep bahar yaşıyoruz, temiz hava almak için ideal.

4. FRAPPE - BEYOĞLU Bu satırları Zambak Sokak 10 numaradaki Cafe Frappe'den ekliyorum. Mönüdeki spesiyalleri Çapkın'ı yedim (kremalı ve soya soslu, mantarlı tavuk), çayımı içtim, Facebook'tan mesajlarıma baktım, blogumun ziyaretçilerini kontrol ettim, şimdi de yazıyorum. Kablosuz internet bağlantısı var, yemekler güzel, müzik güzel, İstiklal'e iki adım... Listeyi uzatmaya devam edeceğim.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayatımızdaki WIRELESS hizmetleri arttıkça,
aramızdaki WIRE(bağlantı)LAR da o oranda azalıyor...

Zaman geçtikçe lesswire oluyoruz,
yakında tamamen kopacak ve wireless olağacız...

Kahve içerken kablosuz bağlansak da bağlantıları koparmayalım lütfen...

Nahide Mutlu dedi ki...

Kablosuz bağlanırken bağlantıların koptuğundan şikayet ediyor gibisiniz. Bu, "sizin için" bir "problem"se, "sizin probleminiz"dir... Bizim öyle problemlerimiz yok...

NOT: Mehmet Bey,bloglara yorum yazarken lütfen katkıda bulunun. Blog yazarlarına muhalefet etmenizi (ve iletişime geçmenizi) teknolojiye borçlusunuz. Yorumlarınız bana okuduklarınızı anlamadığınızı düşündürüyor...

Adsız dedi ki...

adanada da var adıda hotspot cafe sloganıda laptopunu kap gel

Adsız dedi ki...

adanada da var böyle bir cafe baraj yolunda ben ilk defa gördüm adı hotspot cafe sloganıda laptopunu kap gel

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails