2 Eylül 2007 Pazar

Cismi var, ismi yok(tu)...



Geçen gün diğer blogum "Tatlı Hayat Rehberiniz"e yazan bir okuyucu sağda gördüğünüz widget'lardan kendi sitesine nasıl ekleyebileceğini soruyordu. Açıkladım. Benimkiler Widgetbox'tan. Anket şeklinde olan interaktif widget'lar da MajikWidget'tan.

Mac kullanıcıları için widget yeni değil. Online ya da offline çalışan widget'lar Mac OS 10.4.0 ve üstü versiyonlarda Dashboard ile birlikte geldi. Web siteleri ve bloglara koyma nisbeten yeni. Kim akıl ettiyse çok yaşasın...

Geçen gün Gaxxi'de "biz widget yerine kırıntı kelimesini kullanmayı tercih ediyoruz" ibaresini gördüm. Güzel... Widget deyince kimse bir şey anlamıyordu zaten. Merak ettim İngilizce sözlüğe baktım: "adını hatırlayamadığınız hani o ufak tefek cihazlar var ya..." türünden bir açıklama. Bana göre Türkçesi "zımbırtı". Bugün de Lastfm'in Türkçe sitesinde başka bir ifade gördüm: "Last FM cicisini buradan indirebilirsiniz" : ))

Cici
Zımbırtı
Kırıntı


Ne derseniz deyin. Tatlı Hayat zımbırtısını sitenize koymak isterseniz buradan alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails